MAREK DREWNOWSKI
Komorni Chopin
(17/08/2007)

""Hrvacko Slovo" - Osborke Glasbene Veceri 17.08.17"



 

"VJESNIK" Zagreb
(16/08/2007)

""VJESNIK" Zagreb"



 

Festiwal im. K. Jamroz w Busku
(07/07/2007)

"Świętokrzyskie "Echo dnia""



 

Gazeta Wyborcza, Fortepian z epoki, Felieton z cyklu "Moje plyty", Piotr Wierzbicki
(12/05/2007)

"Fortepian z epoki"



 

Chopin Drewnowskiego
(21/10/2006)

""Kalejdoskop" - ŁÓDŹ"



 

Przeglad Polski, Emocje kontrolowane
(13/10/2006)

"Przeglad Polski, Emocje kontrolowane"



 

Chopin Society of Atlanta Interview with Marek Drewnowski
(13/06/2006)

"An Exclusive CSA Interview with the Pianist Marek Drewnowski by Bożena Zaremba"
...The fact that Bernstein chose me by mere chance, not knowing me at all, proves his purely musical considerations. But in real world, there are many factors, outside music, that determine your career. Bernstein really wanted to help me but even he could not break the wall of the hermetic music world...


 

Muzyka 21
(10/10/2005)

"Marek Drewnowski The Chopin Soloists"



 

CHOPINIANA 2003. 03.08 - INAUGURACJA W BAZYLICE ŚW. KRZYŻA
(08/03/2003)

"CHOPINIANA 2003. 03.08 - INAUGURACJA W BAZYLICE ŚW. KRZYŻA"



 

Nowy dziennik Polish Daily News
(27/02/2001)

"Pianista doskonaly"



 

Nowy dziennik Westchester
(01/01/2001)

"Orkiestra to najczulszy instrument"



 

L'Eveil Culturel, Die Schweizer Kunst- und Musikzeitschrift No 25
(10/01/1999)

"Chopin n'est pas un symphoniste!"
... Premier musicien ą enregistrer les Concertos pour piano de Chopin avec accompagnement d'orchestre de chambre, Marek Drewnowski s'acharne depuis ses débuts ą rendre au compositeur sa vraie identité musicale - intime et résolument polyphonique ...


 

Slowo Warszawskie
(23/01/1997)

"Odkrywczy Drewnowski"
Przed świętami Bożego Narodzenia ukazała się interesująca płyta, na której pianista Marek Drewnowski utrwalił swoje interpretacje II Koncertu fortepianowego Aleksandra Tansmana oraz IV Symfonii koncertujacej op.60 Karola Szymanowskiego ... Marek Drewnowski swoim odczytaniem partytur zniwelował różnice wymienione wyżej i niejako "pogodził twórców". Zachowując cechy indywidualne, dotyczące odrębności stylów i oryginalności języków muzycznych granych utworów ... . "Pogodził" kompozytorów również rodzajem pianistyki, lekkiej, wirtuozoskiej ... . Pod jego palcami muzyka Szymanowskiego ma wigor, a nawet skrzy się dowcipem. Pianista stosuje szybkie tempa, co przy wyrazistej artykulacji czyni, iż dzwięki uzyskują duzą ekspresję. Utworów w ujęciu Marka Drewnowskiego nie da się słychać pasywnie.


 

Kultura i sztuka
(05/10/1996)

"Bogactwo form i tresci"



 

Nice Matin
(05/09/1996)

"Création d'un festival du piano"



 

Festiwal z dwoma patronami
(21/07/1996)

"Muzyczny serpien w Naleczowie"



 

©fata morgana